وبلاگ مخلوقات خدا

لطفا خانم‌ها بخوانند!

پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶ ق.ظ

شوهر خود را مردی دوست‌داشتنی جلوه دهید؟!

یکی از مباحثی که همواره در روابط زناشویی مطرح بوده و هست، برقراری روابطی صمیمی، عاشقانه و مستحکم است و این‌که چگونه می‌توان به آن تداوم بخشید؟

اساسا برای این‌که زن‌ها و شوهرها(همسران) بتوانند به این مقوله دست یابند، نیازمند مجموعه‌ای از اطلاعات، راهکارها و توصیه‌های روان‌شناسی هستند که خوشبختانه علم نوین روان‌شناسی روابط بین زن و مرد، به خوبی توانسته برای این فرایند، پاسخی مناسب و ایده‌آل بیابد.


چگونه و از چه طریق می‌توان از این راهکارها استفاده کرد؟

آنچه می‌خواهیم در این بحث برای‌تان شرح دهیم، از این قرار است «خانم‌ها چگونه می‌توانند شوهران خود را نزد دیگران مردانی دوست‌داشتنی و محبوب جلوه بدهند؟» پس توصیه می‌کنیم که با ما باشید تا در ادامه مطلب به این راهکارها و توصیه‌ها دست یابید.

باید اذعان داشت که خانم‌ها شاید نتوانند خود را در زمینه کار، شغل و درآمد ارتقا بدهند، اما این توانایی را دارند که شخصیت شوهر خود را از لحاظ اجتماعی و فرهنگی بالا برده، او را به مردی دوست‌داشتنی، مهربان، محبوب و ایده‌آل مبدل کنند!

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

توصیه اول: از ویژگی‌های شخصیتی او (شوهرتان) همواره در نزد دوستان تعریف کنید!

توضیح برای خانم‌ها!: مردی که در جامعه و کارش، امکان رشد و پیشرفت داشته باشد، به همسری نیازمند است که او را در برابر دیگران، مردی دوست‌داشتنی معرفی کند.

توصیه دوم: شما باید با روش‌ها و شیوه‌های خاص، شوهر خجالتی خود را به صحبت کردن تشویق کنید.

توضیح ضروری: معمولا دیده می‌شود که مردی در کار و شغل خود، فردی کاملا موفق، کامیاب، بی‌عیب و نقص است، اما در برقراری ارتباط با همکاران، دوستان، بستگان، آشنایان و به طور کلی مردم به نوعی بی‌روح، بی‌حوصله، منزوی، گوشه‌گیر، کم‌حرف، کمرو و تنها به نظر می‌رسد!

به عبارت دیگر، او نه می‌تواند سخنان کوتاه و زیبا بر زبان جاری کند و نه این‌که قادر است از خود کلامی دلنشین بسازد!

بنابراین توصیه ما این است که یک زن باهوش، با تدبیر و نیز خوش برخورد، می‌تواند بهترین دوست، رفیق، همدم و مونس واقعی چنین مردی باشد! زیرا چنین زنی می‌تواند کاری کند که شوهرش به هیچ‌وجه احساس شرمساری، خجالت یا ناراحتی و کمرویی نکند.

توصیه سوم: یک کار غافلگیرکننده و هیجان‌انگیز برای شوهرتان انجام بدهید.

توضیح ضروری: خانم‌ها باید توجه داشته باشند که این کار اندکی خطرناک است. البته نباید از چیزی بترسید! چون ممکن است شوهر شما اهل ماجراجویی نباشد و وحشت‌زده بشود! پس مراقب باشید.

اما اگر او (شوهرتان) فردی ماجراجو است، بسیار از آن لذت برده، فردای آن روز نیز ممکن است منتظر صحنه غافلگیرکننده دیگری از جانب شما باشد!

پیشنهاد دیگر این است که کارهای دور از انتظار شوهرتان انجام بدهید، طوری که او هرگز نتواند آن را باور کند!

توصیه چهارم: نسبت به سایر خانم‌ها، سعی کنید فردی متفاوت‌تر باشید!

توضیح ضروری: همه شما خانم‌ها به نوعی دارای جذابیت‌هایی هستید که می‌توانید از طریق آنها شوهرتان را به سمت خود جذب کنید. اما برای این‌که او را نزد دیگران جذاب نشان بدهید، باید تغییر اندکی در رفتار خود خلق کنید. حالا این سوال مطرح می‌شود که «شما چگونه می‌توانید متفاوت‌تر باشید؟» اگر شوهر شما به عنوان مثال جمله‌ای را به شما گفت که توانست بر روح و روان شما تاثیر مثبتی بگذارد، آن را به خاطر بسپارید و همواره از آن جمله در بین جمع و دوستان خود به نیکی یاد کنید! به نوعی که با بیان این جمله می‌توانید نشان دهید که نسبت به سایر خانم‌ها ریزبین‌تر، حساس‌تر و متفاوت‌تر هستید. پس این نکته را فراموش نکنید.

توصیه پنجم: شما می‌توانید استعدادهای درونی شوهرتان را از هر نظر جلوه‌گر سازید.

توضیح ضروری: باید به شما خانم‌ها این نکته را یادآوری کنیم که بهترین و ساده‌ترین راه شناساندن شوهرتان به مردم آن است که استعدادهای او را که در زندگی زناشویی به شما نشان داده است، در مهمانی‌هایی که در خانه ترتیب می‌دهید، در حضور دوستان و بستگان او به نمایش بگذارید.

البته در صورتی که مورد علاقه و پسند دیگران نیز قرار بگیرد. اساسا تحقیقات روان‌شناسی نشان داده‌اند که اداره، محل کار، دفتر و به طور کلی محیط کاری مرد، هرگز به او این اجازه را نداده و نمی‌دهد که هر آنچه را در افکار و ذهنیات و همچنین دل او می‌گذرد، برای شما بگوید یا نشان بدهد، ولی مهمانی‌های دوستانه و جشن‌های خانوادگی و فامیلی، بهترین شرایط زمانی و مکانی است برای نشان دادن این واقعیت! پس هرگز این موقعیت‌های حیاتی را از دست ندهید.

توجه... توجه... توجه

خانم‌ها حتما توجه داشته باشند که بی‌اهمیت و حقیر جلوه دادن شوهر به مفهوم بزرگی و محبوبیت زن نیست!

خانم‌های باتدبیر، عاقل و تیزهوش، همواره سعی می‌کنند با محبوب جلوه دادن شوهر خود، موقعیت و وضعیت اجتماعی خود را مستحکم‌تر و بادوام‌تر کنند. زمانی که یک زن در کوچک و حقیر کردن شوهر خویش از خود حساسیت و تلاش بیش از حد نشان می‌دهد، نتیجه آن این می‌شود که دیگران و اطرافیان با خود بیندیشند: «حتما این زن خودش نیز مشکلی دارد که به این شکل شوهرش را کوچک، ناچیز، حقیر و ضعیف نشان می‌دهد!»

پس یادتان باشد که همیشه زن نزدیک‌ترین فرد به شوهر خویش است که بدون شک، رونق، شادابی، کامیابی و موفقیت ازدواج به دست اوست. شوهری که در مناسبات اجتماعی و در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است، اساسا از حاصل وجود خویش خوشحال و شادمان به نظر می‌رسد و این رضایت به او کمک خواهد کرد تا در کار و شغل خویش موفق و پیروز باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی